پنج توصیه پس انداز پول برای خرید خودرو

پنج توصیه پس انداز پول برای خرید خودرو

هزینه‌ی خودرو معمولاً یکی از گران‌ترین مخارج زندگی هر فردیست. بنابراین بررسی راه‌های مختلف برای پس انداز پول خود و اطلاع دقیق از قیمت‌های بازار یکی از مهم‌ترین مراحل پیش از خرید خودرو است. اگر قصد خرید خودروی جدید دارید، بهتر است برای پس انداز کردن پول خود برنامه‌ریزی دقیقی داشته باشید. ایجاد تغییرات کوچک در عادات روزانه‌تان می‌تواند در چندین ماه تاثیرات زیادی روی مقدار پس انداز تان بگذارد. با اِعمال این تغییرات کوچک و بهره‌گیری از یک نرم‌افزار حسابداری خوب می‌توانید بر تمام مخارج و درآمدهای خود نظارت داشته باشید و با سرعت و دقت بیش‌تری به هدف خود، که خریدن ماشین جدید است برسید.

 

در ادامه پنج توصیه برای پس انداز کردن پولتان را هنگامی که قصد خرید ماشین جدید دارید بررسی می‌کنیم:

 

  1. نحوه‌ی پرداخت

اگر قصد گرفتن وام خودرو ندارید، باید دنبال راه‌هایی برای پس انداز پول خود باشید تا از عهده‌ی پرداخت نقدی آن برآیید. افرادی که توانایی پرداخت نقدی ندارند یا گرفتن وام برایشان مشکلی ایجاد نمی‌کند باید پیش از اقدام برای وام، تمام هزینه‌های مربوط به پرداخت سود ماهانه را محاسبه کنند و برای پرداخت آن برنامه‌ریزی کنند. برای آن که در هزینه‌ها به مشکل برنخورید، به فکر مخارج فرعی مثل هزینه‌های تعویض روغن، تعویض لاستیک و مخارج این چنینی هم باشید.

 

  1. هزینه‌ی بیمه

پیش از خرید ماشین حتماً هزینه‌های مربوط به بیمه‌ی آن را نیز درنظر بگیرید. معمولاً هزینه‌ی بیمه‌ی ماشین نو بیش‌تر از ماشین دست دوم است. بیمه‌های شخص ثالث و بیمه‌ی بدنه مهم‌ترین بیمه‌هایی هستند که باید هزینه‌ی آن را در مخارج خودروی خود حساب کنید. پیش از خرید بیمه تمام گزینه‌های موجود را بررسی کنید و بهترین قرارداد را با توجه به شرایط خود انتخاب کنید.

 

  1. بودجه‌بندی

برای جمع آوری پول مورد نیازتان روش‌های زیادی وجود دارد. اگر هم‌اکنون صاحب ماشین هستید و قصد خرید خودروی جدید دارید، بهتر است برای کاهش مخارج، خودروی خود را بدون واسطه و مستقیماً به خریدار بفرشید. در این صورت می‌توانید هزینه‌ای که قرار بود به یک بنگاه معاملات یا دلال خودرو بپردازید را صرف خرید خودروی جدید بکنید. استفاده از نرم‌افزارهای حسابداری بر روی موبایل و رایانه‌تان کار شما را برای بودجه‌بندی ساده‌تر خواهد کرد. به کمک این نرم‌افزارها می‌توانید بر مخارج و درآمدهایتان به طور دقیق نظارت کنید و عادات مالی خود را در راستای رسیدن به اهداف خود تغییر دهید.

 

  1. پس انداز

برای پس انداز کردن لازم نیست ماهی چند میلیون تومان درآمد داشته باشید. با یک برنامه‌ریزی دقیق و برداشتن گام‌های کوچک می‌توانید برای خرید ماشین در ابتدای هر ماه مقدار کمی از پول خود را کنار بگذارید و در عرض چند ماه مبلغ زیادی پس انداز کنید. برای آن که در زمان پس انداز کردن به مشکل مالی برنخورید بهتر است در مخارج مختلف، مثل مخارج خرید، مخارج مصرف انرژی و … صرفه‌جویی کنید.

 

  1. بررسی قیمت‌ها بر روی اینترنت

قبل از آن که ماشین خود را بخرید، قیمت‌ها را در سایت‌های مختلف بررسی کنید تا هزینه‌ی اضافی بابت ماشین خود نپردازید. بسیاری از دلالان خودرو برای واسطه‌گری میان فروشنده و خریدار مبلغی از دو طرف دریافت می‌کنند و یا در موارد معدود قیمت ماشین را بیش‌تر از میزان واقعی آن بیان می‌کنند. بنابراین اگر از قیمت‌های بازار آگاه باشید احتمال آن که در معامله ضرر کنید کاهش می‌یابد.

 

(منبع تصویر: PicJumbo)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.