پنج توصیه برای آماده شدن برای بحران مالی

پنج توصیه برای آماده شدن برای بحران مالی

 اگر به روزنامه‌ها سر بزنید، همه روزه در لا‌به‌لای خبرها اخباری از بحران‌های مختلف مثل سیل و زلزله از نقاط مختلف جهان موجود است. اما فقط بلایای طبیعی نیستند که زندگی ما را به خطر می‌اندازند، بلکه پدیدار شدن یک بحران مالی نیز می‌تواند تاثیرات منفی زیادی روی زندگی ما داشته باشد. در جهان امروز به دلیل ارتباطات بین‌المللی کشورها و وجود شرکت‌های بزرگ چند ملیتی، بروز بحران مالی در یکی از نقاط دنیا می‌تواند روی اقتصاد جهانی تاثیرگذار باشد. بنابراین اگر پیش از به وجود آمدن یک بحران مالی غیرمنتظره وضعیت مالی خود را بهبود دهید و خود را برای لحظات سخت آماده کنید، احتمال ورشکستی و از هم پاشیده شدن زندگی‌تان کم‌تر خواهد شد.

 

به کمک پنج توصیه‌ی زیر خود را برای یک بحران مالی غیرمنتظره آماده کنید:

 

  1. حساب پس‌انداز اضطراری

اگر نمی‌خواهید همه‌ی دارای‌هایتان را در صورت بروز بحران مالی از دست بدهید، از همین امروز به فکر ایجاد یک حساب پس‌انداز اضطراری باشید. اگر فکر می‌کنید برای ایجاد حساب اضطراری پول کافی ندارید، اولاً به فکر افزایش درآمد خود به کمک راه‌های مختلف باشید و ثانیاً مخارج زندگی خود را کاهش دهید. حساب پس‌انداز اضطراری باید مخارج حداقل شش ماه شما را در صورت بروز بحران مالی پوشش دهد.

 

  1. اندیشیدن به آینده

پس از ایجاد حساب پس‌انداز اضطراری لازم است به فکر دوران بازنشستگی خود باشید. با افزایش سن شما و نزدیک شدن به دوران بازنشستگی، احتمال آن که بحران مالی شخصی برایتان اتفاق بیافتد بیش‌تر می‌شود. در صورت به وجود بحران مالی جهانی نیز افراد مسنی که پشتوانه‌ی مالی قوی نداشته باشند آسیب‌پذیرتر از بقیه خواهند بود. بنابراین دوران بازنشستگی خود را در اولویت قرار دهید و به کمک روش‌هایی که در گذشته معرفی کرده‌ایم خود را برای آن دوران آماده کنید.

 

  1. کاهش مخارج

خیلی از افراد گمان می‌کنند برای ایجاد حساب پس‌انداز باید درآمدهای چند میلیون تومانی داشت، اما واقعیت این است که روش‌های بسیار ساده‌ای برای کاهش مخارج زندگی وجود دارد. با رعایت نکاتی ساده می‌توانید از مخارج غیرضروری جلوگیری کنید و مقدار پول اضافی را برای دوران بحران پس‌انداز کنید. افرادی که از قبل برای زمان‌های سخت زندگی خود پس‌انداز کرده باشند مشکلات کم‌تری را در آن دوران تجربه خواهند کرد.

 

  1. راه‌اندازی کسب و کار جدید

یکی از بهترین راه‌های افزایش درآمدتان، راه‌اندازی یک کسب و کار جدید است. برای راه‌اندازی کسب و کار جدید لزوماً نباید به دنبال ایده‌های جدید باشید. لازم هم نیست شغل فعلی خود را رها کنید. از استعدادها و مهارت‌هایتان کمک بگیرید و در زمان‌های آزادتان به دنبال کسب درآمد بیش‌تر باشید. بدین طریق وابستگی شما به شغل اصلی‌تان کم‌تر می‌شود و در صورت بروز بحران، دچار ضربه‌ی مالی نخواهید شد.

 

  1. پراخت بدهی‌ها

پرداخت قرض‌ها و بدهی‌هایتان باید در اولویت اول باشد. وام‌هایی که از بانک گرفته‌اید و پول‌هایی که از دیگران قرض کرده‌اید بار سنگینی بر دوش شما هستند. همه‌ی افراد به دلایل مختلفی مجبور به قرض گرفتن پول می‌شوند، اما تا زمانی که بدهی‌های خود را به طور کامل پرداخت نکنید ممکن است از نظر مالی آسیب‌پذیر باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.