پنج راه برای ارائه‌ی بهترین خدمات به مشتریان

پنج راه برای ارائه‌ی بهترین خدمات به مشتریان

برای داشتن یک تجارت موفق، الویت اصلی شما باید جذب مشتریان وفادار و بلندمدت باشد، زیرا طبق آمار هزینه‌ی جذب یک مشتری جدید، پنج برابر هزینه‌ی حفظ یک مشتری فعلی است. تلاش برای بازگرداندن مشتریانتان به افزایش اعتبار شما منجر خواهد شد و مردم بیش‌تری از طریق مشتریان فعلی از کسب و کار شما آگاه خواهند شد. یکی از بهترین راه‌ها برای حفظ مشتری و جذب افراد بیش‌تر، ارائه‌ی خدمات عالی و با کیفیت به مشتریان است. برای ارائه‌ی بهترین خدمات، باید فراتر از محصول و سرویس خود فکر کنید، زیرا همیشه کسب و کارهای دیگری وجود خواهند داشت که خدمات بهتر و ارزان‌تری نسبت به شما ارائه خواهند داد. بنابراین خدماتی که به مشتریان خود می‌دهید، یکی از راه‌هایی است که خود را از رقبایتان متمایز سازید.

 

ارائه‌ی خدمات خوب به مشتریان، به معنی انجام کارتان به نحو شایسته نیست، زیرا انجام کارتان به بهترین شکل، دقیقاً همان چیزی است که مشتری از شما انتظار دارد. با ارائه‌ی بهترین خدمات به مشتریان عادی خود قادر خواهید بود که آنان را به مشتریان وفادار تبدیل کنید که برای همیشه نزد شما باقی خواهند ماند. ارزشی که برای مشتریان خود تولید می‌کنید فراتر از محصولات و سرویس‌های شماست. در نتیجه در هنگام برخورد با مردم باید به هر فرد به دید یک مشتری بلند مدت و وفادار نگاه کنید.

 

در ادامه پنج توصیه برای ایجاد یک الگوی مناسب برای ارائه‌ی بهترین خدمات به مشتریان خود را بخوانید:

 

  1. روابط واقعی برقرار کنید

برای آن که با مشتریان خود روابط واقعی برقرار کنید باید دائماً با آنان در تماس باشید و با آنان به صورت دوستانه و صمیمی تعامل داشته باشید. از آنان در مورد خود و زندگی‌شان سوال کنید و سعی کنید به آنان علاقه نشان دهید، زیرا روابط واقعی و دوستانه دوام بیش‌تری نسبت به ارتباط ساده بین یک فروشنده و خریدار خواهد داشت و همین مسئله موجب بازگشت این مشتریان به کسب و کار شما خواهد شد.

 

  1. مشتریان خود را منتظر نگذارید

به درخواست‌های مشتریان خود در سریع‌ترین فرصت ممکن پاسخ دهید. بسیاری از مردم معتقدند که بهترین خدمات آن‌هایی هستند که در سریع‌ترین زمان برای رفع مشکل ایجاد شده اقدام می‌کنند.

 

  1. دوستانه باشید

یک سلام گرم یا لبخندی ساده می‌تواند تاثیر بسیار مثبتی روی مشتریان شما بگذارد و آنان را در اولین برخورد به سمت شما جذب کند. نظر کلی مشتریان نسبت به فروشنده معمولاً در ۱۰ ثانیه‌ی اول برخورد با آنان شکل می‌گیرد، بنابراین این بار که به ملاقات یک مشتری می‌روید، خود را برای برخوردی دوستانه و صمیمی آماده کنید.

 

  1. محترمانه برخورد کنید

اگر با مشتریان و کارمندان خود به صورت محترمانه برخورد کنید، آنان نیز با شما به همین طریق برخورد خواهند کرد و به شما احترام خواهند گذاشت. رفتار محترمانه در برابر مشتریان، به آنان اطمینان خاطر می‌دهد که شما در کار خود حرفه‌ای هستید و احساسات خود را با کسب و کار خود ترکیب نمی‌کنید.

 

  1. به نظر مشتریان خود گوش دهید

یکی از مهم‌ترین رموز موفقیت برای کسب و کار شما، درخواست بازخورد از مشتریان خود و سوال کردن از انتقادات و پیشنهادهای آن‌ها در مورد کسب و کار شماست. بنابراین همیشه به صورت شخصی نظر آنان را جویا شوید و بدین وسیله نقاطی از کسب و کارتان را که به بازبینی نیاز دارد شناسایی کنید و با بهبود کسب و کار خود، سود دریافتی را افزایش دهید.

 

(منبع تصویر: Flickr)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.