پنج روش برای کسب درآمد هنگام تحصیل

پنج روش برای کسب درآمد هنگام تحصیل

همه‌ی ما با دشواری‌های زندگی در حین تحصیل آشنا هستیم. مهم نیست که دانش آموز دبیرستانی هستید یا دانشجوی دانشگاه، زندگی برای قشر محصل می‌تواند بسیار گران باشد.در شرایط اقتصادی امروز جامعه بسیاری از دانس آموزان و دانشجویان به فکر کسب درآمد هنگام تحصیل باشند، کاری که هم بتواند کمک خرجشان باشد و آن ها را به سمت استقلال بیشتر از خانواده سوق دهد و هم با ساعت های کلاس ها و زمان مطالعه ی شان تداخلی نداشته باشد.

ممکن است در نگاه اول پیدا کردن شغلی با این شرایط غیرممکن به نظر برسد اما امروزه آزاد کاری (فریلنس) راه حلی برای این مواقع است. علاوه بر پول، زمان نیز یک نگرانی بزرگ برای افراد محصل است. نه تنها این افراد باید زمانی را برای رفتن به کلاس‌های خود اختصاص دهند، بلکه شاید مایل باشند زمانی را نیز صرف فعالیت‌های فوق برنامه و یا دیدار با خانواده و دوستان خود بکنند. به علت ساعات طولانی کلاس‌ها و برنامه‌های درسی، کار بر روی مشاغل تمام وقت عملاً غیر ممکن است. بنابراین در این‌جا به ۵ روش برای کسب درآمد در هنگام تحصیل اشاره می‌کنیم:

 

  1. به دنبال شغل پاره وقت باشید: به علت این که کار بر روی شغل تمام وقت امکان پذیر نیست، یکی از بهترین گزینه‌ها برای کسب درآمد توسط فرد محصل، یافتن شغل پاره وقت است. برای شروع بهتر است در نواحی اطراف محل تحصیلتان به دنبال موقعیت‌های شغلی بگردید. بسیاری از شرکت‌ها و فروشگاه‌ها در محله‌های اطراف دانشگاه‌ها و مدارس به استخدام افراد محصل تمایل دارند و در بعضی موارد حاضرند برنامه‌ی خود را با زمان محدود شما وفق دهند.

 

  1. کاراموزی: یک راه عالی برای کسب درآمد در حین تحصیل، کار به عنوان یک کاراموز در یک شرکت یا موسسه است. علاوه بر امکان کسب درآمد، شما قادر خواهید بود دانش و تجربه‌ی خود را در زمینه‌ی کاری افزایش دهید و رزومه‌ی کاری قوی‌ای برای خود بسازید. برخی شرکت‌ها در صورت رضایت از کار شما ممکن است پیشنهاد کار پس از پایان تحصیلتان را نیز به شما بدهند.

 

    1. تدریس خصوصی: اگر وضعیت درسی مناسبی دارید و به درس دادن نیز علاقه دارید، تدریس خصوصی یکی از گزینه‌های مناسب برای کسب درآمد است. بسیاری از دانش‌آموزان و دانشجویان در دروس خاصی دچار مشکل هستند به همین دلیل برای جبران ضعف‌های خود به معلمان خصوصی روی می‌آورند. تدریس خصوصی محدود به دروسی مثل ریاضی، فیزیک و شیمی نمی‌باشد و شما می‌توانید در زمینه‌های مختلف مثل ورزش یا موسیقی نیز به تدریس خصوصی بپردازید.

 

  1. کسب و کار خود را راه بیاندازید: شروع کسب و کار ممکن است در ابتدا دشوار باشد اما بسیاری از کارآفرینان موفق کسب و کار خود را در زمان تحصیل در دانشگاه راه اندازی کرده‌اند. امروزه با پیشرفت فناوری و در دسترس بودن دنیای مجازی به راحتی می‌توانید برای دریافت ایده‌های متنوع و الهام گرفتن از تجارت‌های موفق از اینترنت کمک بگیرید. از دنیای مجازی غافل نشوید ؛ سعی کنید تیمی از تخصص های متفاوت در حوزه ی فناوری اطلاعات گرد هم آورید .مانند طراح وبسایت ، گرافیست و یا کدنویس نرم افزار . دنیای مجازی نه نیازی به اجاره بهای گران دارد و نیازی به صرف هزینه بالا جهت دکوراسیون و تبلیغات . برای کسب و کار خود یک وبسایت طراحی کنید . سپس با ایجاد یک بنر یا پست دیجیتالی و اشتراک آن در شبکه های اجنماعی مانند ایستاگرام و تلگرام بصورت رایگان تبلیغ کسب و کار خود را شروع کنید. حتی اگر توانایی (فنی یا مالی ) راه اندازی وبسایت رو ندارید میتونید برای شروع از همین شبکه های اجتماعی شروع کنید. مثل تمامی پیج های فروشگاهی در اینستاگرام و کانال های تلگرامی که اینروزها میبینید. کمی خلاق باشید و محصولات و یا خدماتی متفاوت عرضه کنید

 

  1. صنایع دستی خود را بفروشید: اگر در ساخت وسایل و صنایع دستی تبحر دارید، از طریق فروش آنان می‌توانید درآمد خوبی کسب کنید. در صورتی که به حرفه‌های دیگر نظیر عکاسی یا نقاشی نیز علاقه دارید، فروش تعدادی از آثار هنریتان می‌تواند کمک زیادی به وضعیت مالی شما بکند. تا زمانی که محصولات شما تا حدودی حرفه‌ای به نظر برسند، حتماً افرادی خواهند بود که حاضر به پرداخت پول برای خرید آنان باشند. از بستر های شبکه های اجنماعی و فضای اینترنتی که در بالا اشاره شد غافل نشوید

 

 

(منبع تصویر: GotCredit)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.