چهار راه برای کسب درآمد منفعل

چهار راه برای کسب درآمد منفعل

همان‌طور که پیش از این بحث کرده‌ایم، ایجاد یک منبع درآمد منفعل مزایای زیاد و معایب اندکی دارد. پیش از آن که به طور کامل برای تأمین مخارج زندگی خود به درآمد منفعل روی آورید بهتر است از تاثیرات مثبت و منفی آن بر زندگی خود آگاه شوید. درآمد منفعل پولی است که از طریق فعالیت‌های غیر فعالانه به دست می‌آید، به این معنی که کسب آن درآمد به تلاش مستقیم کمی بر روی آن کار نیاز دارد.


صرف نظر از این‌که فقط به دنبال کسب ۱۰۰ هزار تومان درآمد اضافه در طول ماه هستید و یا تصمیم گرفته‌اید که به طور کامل زندگی خود را از طریق درآمد منفعل اداره کنید، باید برای موفق شدن در این راه ایده‌های مختلفی را امتحان کنید و راهی را که منجر به کسب درآمد بیش‌تر شود ادامه دهید.


در ادامه چهار راه پیشنهادی بدون ترتیب خاصی برای کسب درآمد منفعل آمده است که با انجام آن‌ها می‌توانید درآمد اضافی کسب کنید:


  1. کتاب بنویسید

نوشتن یک کتاب، یا ایجاد هر گونه محصولی مانند CDها یا DVDهای آموزشی که حاوی اطلاعات مفید برای خریداران باشد راه بسیار خوبی برای کسب درآمد منفعل است. پس از آن که محصول را تولید کردید و فروختن آن را آغاز نمودید، دیگر نیاز نیست کار بیش‌تری انجام دهید و پس از مدتی اگر کیفیت محصولات شما خوب باشد، درآمد حاصل از آن‌ها خود به خود افزایش خواهد یافت. البته یک جنبه‌ی منفی این روش آن است که برای ایجاد محصولات آموزشی باید وقت زیادی گذاشت و اطلاعات مفیدی در اختیار دیگران قرار داد. برای کسب درآمد مناسب از این طریق، محصول شما باید کیفیت بالایی داشته باشد تا بتواند نظر مشتریان را به خود جلب کند و با محصولات رغیب رقابت کند.


  1. سرمایه‌گذاری کنید

در مطالب گذشته درباره‌ی فواید سرمایه‌گذاری و نحوه‌ی رشد سرمایه‌ی شما به کمک سود افزایشی صحبت کرده‌ایم. بسته به شرایط اقتصادی شما راه‌های گوناگونی برای سرمایه‌گذاری وجود دارد. خرید سهام شرکت‌ها از طریق بازار بورس راه بسیار خوبی برای کسب درآمد بدون انجام فعالیت زیاد است. راه دیگر، سرمایه‌گذاری در اوراق مشارکت است که احتمال ضرر در آن‌ها کم‌تر از بورس است ولی به ازای سرمایه‌ی خود سود کم‌تری نیز دریافت خواهید کرد. یکی دیگر از بهترین روش‌ها برای کسب درآمد منفعل سرمایه‌گذاری در بازار خانه و مسکن است. البته پیش از کسب درآمد و رسیدن به مرحله‌ی سوددهی باید تلاش زیادی کنید و در خانه و محله‌ی مناسب سرمایه‌گذاری کنید، اما پس از مرحله‌ی اولیه و انجام کارهای مورد نیاز، به جز تعمیرات و نگهداری‌های گاه به گاه، فعالیت چندانی نباید انجام دهید.


  1. کسب و کار خود را راه بیاندازید

راه‌اندازی کسب و کار ممکن است در ابتدا ریسک زیادی داشته باشد، اما در بلند مدت سود زیادی برای شما به همراه خواهد داشت. پیش از آن‌که به دنبال شروع کسب و کار خود باشید، از مزایا و معایب آن به طور کامل آگاه شوید. برای کاهش ریسک‌های موجود بهتر است در ابتدا کسب و کار خود را در کنار شغل اصلی‌تان شروع کنید تا منبع درآمد اصلی خود را از دست ندهید. پس از موفقیت در کسب و کار خود و رسیدن به مرحله‌ی سوددهی، می‌توانید از شغل روزانه‌ی خود خارج شوید و به صورت تمام وقت روی کسب و کار خود تمرکز کنید. اگرچه راه‌اندازی کسب و کار سختی‌های زیادی دارد، اما اگر به رویاها و توانایی‌های خود باور داشته باشید، با تلاش در راه اهدافتان می‌توانید درآمد معقولی از این طریق کسب کنید. برای شروع کسب و کار روی علایق خود و کارهایی که از انجام آن لذت می‌برید تمرکز کنید. اگر برای کسب و کار خود پایه‌ی محکمی بنیان کنید، در آینده لازم نیست نگران درآمد و مخارج ماه‌های پیش رو باشید.


  1. محصولات خود را بفروشید

راه‌های زیادی برای کسب درآمد منفعل از طریق فروش محصولات دستی شما وجود دارد. اگر در ساختن هر نوع وسیله یا محصولی مهارت یا ایده‌های خلاقانه دارید می‌توانید به کمک فروش آن‌ها برای خود منبع درآمدی کسب کنید. برای این کار می‌توانید به کمک سایت‌های اینترنتی برای فروش محصولات خود به مشتر‌ی‌های بالقوه‌ی بیش‌تری دسترسی داشته باشید. یک راه دیگر نیز فروش وسایلی در خانه است که دیگر به آن‌ها احتیاجی ندارید. راه‌های دیگر برای کسب درآمد منفعل ایجاد وبلاگ، فروش عکس‌هایی که با دوربین خود گرفته‌اید، ساختن نرم‌افزار و بسیاری ایده‌ی دیگر است که بهتر است با امتحان کردن یکی از آن‌ها و یافتن بهترین آن برای خود درآمد مناسبی کسب کنید.




(منبع تصویر: Aaron Patterson)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.