چگونه پیش از ۳۰ سالگی بازنشسته شوید؟

چگونه پیش از ۳۰ سالگی بازنشسته شوید؟

ممکن است بازنشستگی در جوانی برای بسیاری از افراد یک رویای دست نیافتنی به نظر برسد، اما هدف اصلی لزوماً دست کشیدن از کار در ۳۰ سالگی نیست، بلکه ایجاد شرایطی است که در صورت نیاز بتوان بدون نگرانی از مشکلات مالی از کار دست کشید. رسیدن به نقطه‌ای که بتوان در ۳۰ یا ۴۰ سالگی خود را بازنشسته کرد و برای رسیدن به اهدافی مهم‌تر از مسائل مادی در زندگی تلاش کرد آرزوی هر کسی است. برای آن که در جوانی بازنشسته شوید، لازم است سخت تلاش کنید، مهارت‌های خود را بالا ببرید و برای همه‌ی قدم‌هایی که برمی‌دارید برنامه‌ریزی کنید.

 

در ادامه ۲ گام مهم برای بازنشسته شدن در ۳۰ سالگی را بررسی می‌کنیم:

 

  1. برنامه‌ریزی و مدیریت امور مالی

برای رسیدن به وضع مالی مناسب به طوری کلی لازم است در مورد دوران بازنشستگی خود به طور کامل فکر کنید. ابتدا اهداف خود را مشخص کنید و نیازهای آینده‌ی خود را بررسی کنید. باید تمام هزینه‌های آینده‌ی خود را محاسبه کنید و برای هر گامی که برمی‌دارید برنامه‌ریزی کنید.

       مقاله “پنج توصیه برای رسیدن به وضع مالی مناسب” را مطالعه کنید

سه نکته‌ی مهمی که در این گام باید به آن‌ها توجه کنید:

 

  • بررسی نیازهای مالی آینده

برای آن که در دوران بازنشستگی به مشکل مالی برنخورید باید از هم‌اکنون به فکر مخارج آن دوران باشید. نیازهای مالی هر کس بسته به سبک زندگی او تغییر می‌کند، اما طبق یک قانون سرانگشتی، مقدار مخارج سالیانه‌ی خود را در عددی بین ۲۰ تا ۵۰ ضرب کنید تا مقدار پولی را که در دوران بازنشستگی نیاز دارید به صورت حدودی مشخص شود. مثلاً اگر مخارج سالیانه‌ی شما ۱۲ میلیون تومان است، برای دوران بازنشستگی حدود ۲۴۰ تا ۶۰۰ میلیون تومان پول نیاز خواهید داشت.

 

  • هدف‌گذاری

برای خود عدد مشخصی را تعیین کنید و در راه رسیدن به آن مقدار پول روزانه تلاش کنید. برای کاهش ریسک میزان ۱ تا ۲ درصد بیش از مقدار تعیین شده پول ذخیره کنید. برای مثال اگر ۲۰ ساله هستید و هدفتان جمع کردن ۲۴۰ میلیون تومان تا ۳۰ سالگی است، سالانه باید حدود ۲۴ میلیون تومان درآمد اضافه کسب کنید، که با در نظر گرفتن مقدار اضافه‌ی ۱ درصد، سالانه باید ۲۶ میلیون تومان جمع آوری کنید.

 

  • سبک زندگی

بازنشستگی در دوران جوانی کاری بسیار مشکل است و خیلی از افراد حاضر نیستند برای رسیدن به این هدف سختی‌های آن را تحمل کنند. بنابراین اگر از تصمیم خود مطمئن هستید، به خاطر داشته باشید که برای رسیدن به هدفتان باید سبک زندگی خود را تغییر دهید و دائماً با مشکلات متعددی دست و پنجه نرم کنید.

 

  1. کسب درآمد و کاهش هزینه‌ها

جمع کردن چند صد میلیون تومان تا پیش از ۳۰ سالگی به هیچ وجه کار ساده‌ای نیست، بنابراین به دنبال راه‌های گوناگونی برای کسب درآمد بیش‌تر و کاهش هزینه‌های خود باشید:

 

  • راه‌اندازی کسب و کار

یکی از بهترین راه‌های ثروتمند شدن راه‌اندازی یک کسب و کار جدید است. بسیاری از شرکت‌های چند میلیون دلاری کار خود را در اتاقی کوچک با ۲ یا ۳ نفر آغاز کرده‌اند. پیش از آن به فکر راه‌اندازی کسب و کار خود باشید، از مزایا و معایب این کار به طور کامل آگاه شوید.

               مقاله ” مزایا و معایب راه اندازی کسب و کار خود را بشناسید “ مطالعه کنید

  • پرداخت تمام بدهی‌ها

 مقاله ” چرا افراد بدهکار می شوند؟ “  را مطالعه کنید

برای آن که خود را در جوانی بازنشسته کنید، باید تمام بدهی‌های خود را پرداخت کنید. نکته‌ی مهمی که باید به خاطر داشته باشید، این است که برای کسب درآمد بیش‌تر یا جمع کردن پول مورد نیازتان به هیچ وجه نباید به فکر وام گرفتن یا قرض کردن پول باشید.

 

  • صرفه جویی و کاهش هزینه‌ها

برای جمع کردن پول بیش‌تر باید به هر روش ممکن مخارج ماهیانه‌ی خود را کاهش دهید. برای این کار می‌توانید در مصرف انرژی صرفه‌جویی کنید، هزینه‌های خرید خود را کاهش دهید و به طور کلی از هزینه‌های اضافی و غیرضروری خودداری کنید.

 

  • سرمایه‌گذاری

نکته‌ی پایانی که می‌تواند رسیدن به هدفتان را آسان‌تر کند، شروع سرمایه‌گذاری و افزایش میزان سرمایه‌تان است. هر چه زودتر سرمایه‌گذاری را شروع کنید، سودی که در آینده نصیبتان خواهد شد بیش‌تر خواهد بود. پیش از سرمایه‌گذاری تا حد امکان در این مورد مطالعه کنید و برای کاهش ریسک موجود و از دست دادن سرمایه‌تان از مشاوران مالی کمک بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.