هفت توصیه برای سفرکردن با بودجه‌ی مالی اندک

هفت توصیه برای سفرکردن با بودجه‌ی مالی اندک

در نظر بسیاری از مردم سفر کردن بسیار پُرهزینه و گران است. قیمت سوخت روز به روز در حال افزایش است، بلیط هواپیما گران‌ است و قیمت هتل‌ها نیز ارزان نیست. بنابراین چگونه می‌توان با بودجه‌ی مالی کم به سفر تفریحی رفت؟ مهم‌ترین اصل، چگونگی مدیریت بودجه‌ی سفرتان و میزان مهارت شما در برنامه‌ریزی برای یک سفر کم‌خرج و سرگرم کننده است.

 

روش‌های زیادی برای برنامه‌ریزی یک سفر تفریحی کم‌خرج وجود دارد که به کمک آن‌ها می‌توانید بدون این که نگران حساب بانکی خود باشید از سفرتان لذت ببرید. صرف نظر از این که قصد سفر به خارج از کشور را دارید و یا فقط چند روز را خارج از شهر خود سپری خواهید کرد، هفت توصیه‌ای که در ادامه آمده است به شما در مدیریت پولتان در هنگام سفر کمک خواهد کرد:

 

  1. برای سفر خود برنامه‌ریزی کنید

برنامه‌ریزی مهم‌ترین گام برای مدیریت هزینه‌های سفرتان است. از چندین ماه قبل برای سفر خود برنامه‌ریزی کنید. در مورد مقاصد سفرتان به اندازه‌ی کافی تحقیق کنید و در مورد نحوه‌ی سفر و زمان آن تصمیم‌گیری کنید. با برنامه‌ریزی صحیح می‌توانید ارزان‌ترین هتل‌ها را پیدا کنید و از شرکت‌های هواپیمایی نیز تخفیف خوبی بگیرید.

 

  1. در زمان‌های خلوت سفر کنید

معمولاً نقاط تفریحی معروف و مقاصد گردشگری در بعضی از ماه‌های سال مثل تعطیلات عید و تابستان شلوغ‌تر و گران‌تر از ماه‌های دیگر سال هستند. قیمت هتل‌ها نیز معمولاً در هنگام تعطیلات بیش‌تر از زمان‌های دیگر سال است. بنابراین در صورتی که به دنبال مسافرتی کم‌هزینه و ارزان هستید، بهتر است سفر خود را به ماه‌های خلوت‌تر موکول کنید.

 

  1. برای سفرتان بودجه‌بندی کنید

مهم‌ترین اصل برای یک مسافرت بهینه بودجه‌بندی و برنامه‌ریزی مالی است. هنگامی که برای سفر خود بودجه‌بندی می‌کنید، هزینه‌های خود را بر اساس مقصد سفرتان، نحوه‌ی رسیدن به مکان مورد نظر و مدت زمان سفرتان در نظر بگیرید. برای اطلاعات بیش‌تر در مورد بودجه‌بندی مطالب گذشته را از اینجا بخوانید.

 

  1. به دنبال معاملات خوب باشید

اگر از برنامه‌ی سفر خود آگاه هستید و مقصدتان مشخص است، با پرس و جو از شرکت‌های هوایی و آژانس‌های مسافرتی به دنبال بهترین و ارزان‌ترین پیشنهاد باشید. بسیاری از این شرکت‌ها به افرادی که چند ماه یا چند هفته زودتر بلیط بخرند تخفیفات مناسبی می‌دهند. به کمک اینترنت درباره‌ی هتل‌های شهر مقصد تحقیق کنید و در صورت نیاز با آنان تماس بگیرید و بهترین هتل با بهترین قیمت را برای خود رزرو کنید.

 

  1. بیرون غذا نخورید

معمولاً رستوران‌های هتل‌ها گران‌تر از رستوران‌های محله‌های اطراف هتل هستند. تا جایی که می‌توانید از غذا خوردن در رستوران‌ها پرهیز کنید و غذایتان را در هتل یا محل اقامتتان تهیه کنید. اگر به آشپزخانه دسترسی ندارید و یا با مراکز فروش مواد غذایی محل سفر خود آشنا نیستید، از مردم محلی درباره‌ی رستوران‌های خوب و ارزان آن محله سوال کنید تا از هزینه‌های بی‌جا تا حد امکان اجتناب کنید.

 

  1. از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده کنید

در بسیاری از شهرها معمولاً تاکسی‌ها گران‌ترین گزینه برای رفت و آمد درون شهر هستند. به جای تاکسی می‌توانید با استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی مثل مترو و اتوبوس در هزینه‌های خود تا حد زیادی صرفه‌جویی کنید. اگر هم اهل ماجراجویی و پیاده‌روی هستید، می‌توانید با خرید نقشه‌ی شهر یا به کمک تلفن همراه خود به مقاصد خود پیاده بروید. به این طریق هم در هزینه‌های خود صرفه‌جویی خواهید کرد و هم بیش‌تر با محله‌های اطراف آشنا خواهید شد.

 

  1. برای خرید سوغاتی فهرست تهیه کنید

وقتی در حال گشت و گذار در خیابان‌ها هستید ممکن است مغازه‌های مختلفی که در مسیرتان وجود دارد شما را وسوسه کنند تا برای خانواده و دوستان خود سوغاتی‌های گوناگون بخرید. بنابراین بهتر است پیش از سفرتان فهرستی از افرادی که می‌خواهید برایشان سوغاتی بخرید تهیه کنید و به هر یک از آنان مقداری پول از بودجه‌ی سفرتان را اختصاص دهید. در نتیجه دیگر نگران جا انداختن یکی از افراد فامیل یا کم آوردن پول هنگام خرید سوغاتی نخواهید بود.

 

(منبع تصویر: PicJumbo)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.